Tržní cena nemovitosti. Jak prodat za tu nejlepší?

Prodat nemovitost se může laikovi na první pohled zdát jako jednoduchý úkol. V samotném procesu ale často zjistí, že se spletl. Dobře prodat nemovitost za odpovídající 100% tržní cenu není jen tak, proto se lidé obracejí na realitní makléře a zprostředkovatele. Ti vědí, na co si dát pozor a jak neprodat byt, dům, chatu nebo pozemek pod cenou.

Nejrychlejší prodej nemusí být nejlepší

Často slýchávám od klientů, že prodali svou nemovitost za krátkou chvíli, což berou jako velké plus. Nejrychlejší prodej ale neznamená ten nejlepší. Naprosto logicky je v obchodním světě velký hlad po nemovitostech, a to zejména po těch, které jsou podceněné. A tak pokud prodáte velmi rychle, je možné, že je to proto, že jste nedostali plnou cenu nemovitosti.

Jak potupuji já a jak by měli postupovat všichni prodávající? Pokud je zájem o nemovitost velký, prodám ji za nejvyšší nabídku, za tu, která je trhem akceptována.Tak pravděpodobně nebude prodej nejrychlejší, ale zato nejvýhodnější.

Rizika prodeje nemovitosti po vlastní ose

Samoprodejci prodávají své nemovitosti pod cenou velmi často, a to proto, že nemají s prodeji žádné zkušenosti. Neví, jaká je aktuálně situace na trhu a neumí si spočítat, za kolik nejvíce mohou nemovitost prodat. Lidé prodávají nemovitost například jen jednou v životě, a tak je jasné, že si s prodejem a stanovením ceny neví příliš rady. V poslední době šly navíc ceny nemovitostí raketovým tempem nahoru a někteří lidé si zhodnocení svých nemovitostí nemuseli ani uvědomit.

Opačným případem pak je, když samoprodejci chtějí za dům nebo byt přemrštěnou částku a nemovitost se jim tak nedaří dlouhodobě prodat. Majitelé domů a bytů bývají totiž často zaslepeni emocemi a nedokážou objektivně zhodnotit stav nemovitosti a od toho odvodit její cenu.

Jak postupuje realitní makléř?

Aby realitní makléř dosáhl nejlepší tržní ceny nemovitosti, musí k tomu použít veškeré profesionální nástroje, které má k dispozici. Jak to dělám já? Nemovitost profesionálně nafotím, můžu natočit video prohlídku nebo zařídit i virtuální prohlídku. Prodávaná nemovitosti může mít i vlastní speciální web, který ji udělá ještě exkluzivnější.

Nabídku vystavím na vlastním webu, ale inzeruju i na největších realitních serverech. Stejně tak využívám nástroje marketingu k propagaci inzerátu – například na sociálních sítích.

Pokud jste i vy využili všechny tyto možnosti a dostupné nástroje a vaše nemovitost sstále nemá kupce, může být pro prodej nezajímavá. V takovém případě, kdy o ni na trhu není zájem, je potřeba pracovat s cenou, snížit ji na adekvátní částku.

*
*
*
phone:
Beru na vědomí zpracování osobních údajů